Monday, September 25, 2006

Ka va de det hette naa igjen?

For ei rare helg! Me har vert paa loerdagsskule, saa e omtrent de sama som soendagskulen i Norge. Sang aa bibel. Den einaste barnasangen som me har kjent igjen te naa e den der Jeg er en Jesu soldat, saa den kan me vertfall bevegelsane paa. Torhild syns vertfall eg va flinke aa kanskje i overkant ivrige paa "Jeg er ikke i kavalleriet" delen. Ellers va de ein ganske fin opplevelse, me lekte full storm aa "spring fort rondt ringen" legen.

Itte solaa gjekk ner, aa Bolivia blei litt farligare, gjekk me paa kino aa saag ein elle aen presidentfilm, sikkert paa kino i Norge aag. Umuligt aa huska ka ann hette. Viktigaste erfaringen fra kvelden va at me tog taxi heim for fysste gang. Me har blitt fortalt/skremt av mange historiar som Gladys har fortalt. Gladys e ein av spansklererane vaare, hu passe paa oss aa bekymre seg for oss. Me maa aldri ta taxi aleina, helste bare radio-taxiar aa isje ta taxiar saa staar stilt i litt lugubre stroeg. I dag maares fortalte hu meg forresten at eg har faatt lopper. Lopper! Det eg trudde va naagen ufarlige myggstikk e altsaa loppebitt. Me maa visst vaska kler litt oftare.

2 prosent av veiane i Bolivia e asfalterte aa restene e enten jord elle stein. De e sje allti liga lett aa komma seg fram for senka taxiar te der me bur. Dette skrive eg bare for at eg skreiv at eg sko skriva om de. Herlighet, eg har jo sje lyst.
Hei saa lenge, alle venner!

No comments: